Anders løper Røykenmila – et løfte er et løfte

Publisert av: tore.sandvik Publisert: 30. august 2024
Oppdatert: 09. september 2024

I valgkampen lovte Anders Nordmo å løpe Røykenmila om han kom inn i kommunestyret.

Så da han ble valgt inn i kommunestyret måtte han legge seg i hardtrening for å gjennomføre Røykenmila.

I løpet av sommeren har Anders fått angre sine ord med blodsmak i munnen.

– Da jeg startet valgkampen lovet jeg å delta på Røykenmila om jeg kom med i kommunestyret. Jeg hadde egentlig ikke så stor tro på at jeg skulle komme inn, sier han til Røyken og Hurums Avis.

– Men, et løfte er et løfte – selv for en politiker.

Før sommeren startet han treningen, og vi har laget noen filmsnutter i vårt prosjekt «Anders oppfyller valgløfte, trener til Røykenmila» som følger Nordmo fram mot målet nå 1. september. – Det er noen korte filmsnutter, som er publisert på nett, og de er laget med humor.

Som man ser gir Anders Nordmo alt på trening, men «kollapset». Han kom fort til hektene igjen, og han tenker at dette er en passelig utfordring for andre politikere også, så nå håper han at mange Asker-politikere tar utfordringen min og blir med på løpet, sier han, som har ambisjoner om å komme i mål og gjerne før alle går hjem.

– Det er så mye trist i politikken for tiden at vi syntes vi trenger noe som oppmuntret oss litt, og som er litt uhøytidelig. Røykenmila er en flott familiedag med lange tradisjoner i Røyken, sier han.

Her kan du se videoene:

1. Anders fortviler over at han kommer med et slikt løft og trenger trener

2. Trener dukker opp, det viser seg å være tidligere elev av Nils Arne Eggen fra Trondheim, Bittemor

3. Anders møter trener og får instrukser

4. Intervalltrening

5. Kollaps

6. Apell fra Anders

7. Den store dagen

8. Løpet og nye løfter

Her er siste film i serien «Anders innfrir valgløfte». Et artig prosjekt som ble svært vellykket. Her følger vi Anders Politiker Anders Nordmo fra start til mål. I gledesrusen over å ha lyktes, kommer han med et nytt løfte. Det er bare å sette seg ned å nyte siste episode.