Info fra Asker SV

Publisert av: aase.refsnes Publisert: 29. april 2020

Hva skjer ?

Årsmøte

Vi ble dessverre nødt til å utsette vårt årsmøte pga faren for koronasmitte. På det tidspunktet hadde vi allerede fått henvendelse fra flere av våre medlemmer som gav beskjed at de ikke ville delta på årsmøtet pga smittefare, og at de var i gruppen som var spesielt utsatt.

Styret i Asker SV valgte derfor å forlenge styreperioden inntil situasjonen var mer avklart. Dere har alle fått årsberetning, regnskap, forslag til reviderte vedtekter og til nytt styre.

Ut fra skriv vi har fått fra SV sentralt, har vi nå fastsatt ny dato for årsmøtet.

Torsdag 17. september kl 1800

Vi vil vurdere situasjonen i august/september og finne en ordning som gjør det mulig å gjennomføre møtet uansett. Mer info om dette vil komme til høsten.

Politisk aktivitet

Dagens situasjon har ført til sterkt redusert aktivitet i de politiske fora. Kommunen har tatt i bruk nettmøter, men bare de viktigste sakene blir forberedt og kommer opp til politisk behandling. Asker SV har også tatt i bruk nettmøter, vi har jevnlig styremøter og også gruppemøter som behandler saker som skal opp til politisk behandling. Gruppeleder Martin Berthelsen forbereder sakene som skal opp i Formannskap og kommunestyre og sender på mail til oss i styret og til kommunestyregruppa.

Vi har egentlig vedtatt at Gruppemøtene skal være åpne møter og informasjon om møtene ligger på nettsiden vår. Men siden møtene nå er på nett, vil vi invitere dere til å delta via Zoom nettportal. Neste kommunestyremøte er onsdag 6. mai.

Gruppemøte

Tid: Mandag 4. mai kl 1800-2000

Informasjon om pålogging og oversikt over sakene som skal behandles, sendes på mail til alle medlemmene

Dersom du ønsker mer info, ta kontakt med leder.

Dersom du ønsker se hele kommunestyrekartet med underliggende dokumenter, finner du det her KOMMUNESTYREKART

Ring meg om du trenger hjelp!

Feiring av 1.mai i Asker

Ingen felles frokost, ingen tog eller samling.

Men fortvil IKKE. Det blir feiring!

Nå kan alle bli med å gå i toget på nett. Det blir faner og flagg, paroler, appeller og taler, musikk og sang.

Etter kl 1200 i morgen kan du klikke deg inn å velge Asker SV og en stedfortreder (avatar) som vil symbolisere deg, så er du med i 1. mai-toget.

Vi håper at så mange som mulig av våre medlemmer «klikker» og blir med i toget.

Vi har laget oss egen fane for Asker SV også, du ser den nedenfor.

Her er fanen vår og her ser du noen av stedfortrederne du kan velge blant!

Dette bildet mangler alt-tekst; dets filnavn er image-1.png

Denne varianten er på vanlig nettside, men opplegget kan også følges på Facebook for de som vil det.

Appeller/taler er filmet og vil bli lagt inn så alle kan se og høre. Og du kan klikke å se det om igjen hele dagen.

For Asker er det denne linken som gjelder, men den blir ikke aktiv før i morgen altså!

asker.1mai2020.no/

Feiring av 1.mai med SV sentralt, hjemme hos deg

Selv om 1. mai i år blir en annerledes dag, er den ikke mindre viktig. Det er i krise vi ser hvor viktig verdiene og politikken arbeiderbevegelsen står for er. Derfor har SV planlagt flere aktiviteter som både lokallag og enkeltmedlemmer kan delta på og selv gjennomføre.

Fra kl.8 og utover på 1. mai vil SV hver hele time ha program i sosiale medier for å sikre både høytids- og feststemning. Det blir blant annet taler, kulturinnslag og live-podcast. Vi inviterer deg til å feire dagen med oss. Sammen – på avstand. Velkommen!

Brit Riise Fredheim
Leder Asker SV