Publisert av: aase.refsnes Publisert: 31. desember 2020

Røyken og Hurums Avis, 30.12.2020.

Anne Høie Guettler (19) hadde knapt startet på skolen da Lene Conradi ble ordfører for første gang i Asker. I 2020 var Guettler de yngstes alibi i Askers kommunestyre.

Med sine 19 år i 2020 var Anne Høie Guettler seks år da Lene Conradi ble valgt til ordfører i Asker i 2007. Det gjør Guettler til den yngste representanten i Askers kommunestyre. Hun stiller for Sosialistisk venstreparti.

I våres fikk 19-åringen selv erfare at Koronapandemien og dens restriksjoner la en solid demper på både siste år på videregående og russetiden. Året beskriver hun som en berg-og-dal-bane der det startet med fullstappet kalender, revyarbeid og å glede seg til russetiden.

Alle slike sosiale planer gikk i vasken.

– Hjemmeskole over teams og zoom tok over for hyggelige klasseromstimer, og russedressen fikk jeg bare brukt på skolen én gang. Den andre halvdelen av klassen fikk vel aldri muligheten. Noe av det som var vanskeligst for min del var nok de periodene hvor «ungdommen» fikk skyld for økende smittetall, og det var så mye usikkerhet rundt hva som kom til å skje med eksamen, tentamener, prøver og karaktersetting, sier Guettler.

——————————————————————————————————————-

Vi er veldig stolte av vår yngste kommunestyre-representant. Vi heier på deg Anne.